سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کمیسیون نوآوری اروپا به 6 پروژه بلاک چین مجموعاً 5 میلیون یورو پ

پروژه بلاک چین هلندی که با اخبار جعلی در حوزه تکنولوژی بلاک چین مبارزه می کند، جایزه ویژه کمیسیون نوآوری اروپا را از آن خود کرد.

کمیسیون نوآوری اروپا به 6 پروژه بلاک چین به دلیل ایجاد منافع اجتماعی برای همه افراد جامعه مجموعاً 5 میلیون یورو پاداش اعطا می کند.

طبق گفته منابع خبری هدف از اعطای پاداش های مالی به پروژه های بلاک چین توسعه زیرساخت ها و فرهنگ استفاده از تکنولوژی های نوظهور و روز دنیا و همچنین ایجاد یک محیط اقتصادی غیر متمرکز مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین می باشد.

کمیسیون نوآوری اروپا

تکنولوژی بلاک چین به سرعت در حال پیشرفت و توسعه است

کمیسیون نوآوری اروپا در گزارش اخیر خود اعلام کرد از زمان شروع به کار این کمیسیون در سال 2018، تا کنون 176 پروژه بلاک چین برای کسب پاداش های ویژه کمیسیون نام نویسی کرده اند.

آمار ها نشان می دهد پروژه های ثبت شده در کمیسیون نوآوری اروپا از 43 کشور مختلف جهان است که 19 پروژه بلاک چین نیز خارج از اتحادیه اروپا قرار دارد.

در سال 2019 نیز این کمیسیون برای اولین بار یک میلیون یورو پاداش به 5 پروژه بلاک چین با دستاوردهای نوآورانه اعطا کرد.

امسال در صدر لیست پاداش های مالی این کمیسیون نام ورلد پروف (WorldProof) قرار دارد. کمیسیون اروپا اعلام کرد پروژه ورلد پروف به دلیل مبارزه با اخبار جعلی در حوزه تکنولوژی بلاک چین، 1 میلیون یورو پاداش دریافت می کند.

این پروژه هلندی پیش از این نیز از طرف مرکز نوآوری این کشور پاداش 275 هزار یورویی دریافت کرده بود.

کمیسیون نوآوری اروپا با هدف حمایت از کسب و کارهای خلاقانه و توسعه زیر ساخت های فناوری در حوزه های تجاری کار خود را آغاز کرد.

این کمیسیون در سال 2017 پایه گذاری شد و تا کنون نیز در مرحله اجرای آزمایشی قرار دارد. قرار است این کمیسیون در سال 2021 به صورت رسمی در سراسر اتحادیه اروپا نهادینه سازی شود.