وزیر اقتصاد ژاپن: تکنولوژی بلاک چین می تواند در مبارزه با کووید

 

تارو آسو، وزیر اقتصاد ژاپن معتقد است از تکنولوژی بلاک چین می توان برای ردیابی تماس بیماران کووید 19 استفاده کرد. او ضمن کارآمدی تکنولوژی بلاک چین به مبارزه با کووید 19 اعتقاد دارد این تکنولوژی نوظهور از امنیت و حریم خصوصی شهروندان محافظت می کند.

در زمان نوشتن این مقاله بیش از 24 میلیون نفر در سراسر جهان و 60 هزار نفر در ژاپن به بیماری کرونا مبتلا شده اند. وزیر اقتصاد ژاپن تصریح کرد تکنولوژی بلاک چین از طریق ردیابی تماس بیمارانی که تست کووید 19 آنها مثبت شده است، از اطلاعات هویتی و حریم خصوصی آنها حفاظت می کند.

مقامات ارشد بهداشتی

تکنولوژی بلاک چین به مقامات ارشد بهداشتی و پزشکی در زمینه استفاده بهینه از اطلاعات جامعه هدف کمک شایان توجهی می کند

تکنولوژی بلاک چین همچنین به مقامات و مسئولان بهداشتی و پزشکی در سراسر جهان کمک می کند راهکارهای پیشگیری بهینه تری را برای مقابله با بیماری های واگیر پیش بینی کنند. تکنولوژی بلاک چین با ایجاد یک فضای غیر متمرکز مبتنی بر توزیع سراسری داده ها در بستر زنجیره های بلوکی، به افراد صاحب قدرت و دولت های مرکزی این اجازه را نمی دهد تا به اطلاعات محرمانه و طبقه بندی شده شهروندان دسترسی پیدا کنند.

قوانین قضایی و حقوقی

قوانین قضایی و حقوقی باید در راستای هم افزایی با دیگر نهادهای تکنولوژی تدوین و وضع شود

در این میان تارو آسو به مشکلات حقوقی و قضایی دستگاه دولتی ژاپن اشاره کرد و گفت قانونگذاران باید با وضع قوانین مشخص در ارتباط با تکنولوژی بلاک چین، موانع حقوقی موجود در روبروی این تکنولوژی نوظهور را از میان بردارند.

بسیاری از افراد و نهادهای فعال در حوزه تکنولوژی بلاک چین ممکن است موضع خصمانه ای در ارتباط با نهادهای قانونگذار داشته باشند زیرا آنها تصور می کنند نهادهای دولتی و پارلمان های سیاسی بدون بدست دادن درک درستی از تکنولوژی بلاک چین و فهم واقع بینانه از این تکنولوژی با ارزش، اقدام به سنگ اندازی در برابر حوزه فعالیتی آنها می کنند.

تارو، وزیر اقتصاد ژاپن معتقد است آنچه در شرایط کنونی جهان اهمیت بیشتری دارد این است که تمامی قوای اجرایی در سراسر جهان با همکاری، تعاون و هم افزایی با یکدیگر سعی کنند با استفاده بهینه از تکنولوژی بلاک چین و دیگر تکنولوژی های کارآمد، بهترین شرایط را برای مقابله با ویروس کرونا فراهم کنند.

کشورهای صنعتی در سراسر جهان برای مقابله با ویروس کرونا و ردیابی افراد بیمار از تکنولوژی های هوشمند نظیر تکنولوژی بلاک چین استفاده می کنند. اخیراً تعدادی از شرکت های بزرگ پزشکی در سراسر جهان برای دریابی چرخه تامین ماسک های بهداشتی از تکنولوژی بلاک چین استفاده می کنند.