سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سخن مدیر ارشد اجرایی سابق بانک مرکزی چین در مورد ارزهای دیجیتال

 

وانگ یونگ لی، مدیر ارشد اجرایی سابق بانک مرکزی چین در مصاحبه اخیر خود به اهمیت ارزهای دیجیتال و نقش بی بدیل دارایی های غیر متمرکز در آینده اقتصاد جهان پرداخت و پیش بینی کرد ارزهای دیجیتال در آینده نزدیک جایگزین پول های رایج خواهند شد.

او در ادامه به ساختار و نظم نوین نظام پولی اقتصاد جهان اشاره کرد و گفت فلسفه وجودی ارزهای دیجیتال از طریق متحول ساختن نظام سنتی بانکداری، این امکان را برای تمامی نهادهای مدنی فراهم می سازد تا بدون آسیب رساندن به شریان های اقتصادی کهن، با یک شیب ملایم و آهسته و به دور از تخریب و ویرانی، وارد عصر جدیدی از ارتباطات پولی و معاملات تجاری شوند.

مدیر ارشد اجرایی سابق بانک مرکزی چین اعتقاد دارد ارزهای دیجیتال می توانند سیاست های پولی را به مراتب ارتقا دهند زیرا ارزهای غیر متمرکز با مشکل انبوه سازی فیزیکی پول های کاغذی مواجه نیستند.

کشور چین اخیراً مراحل آزمایشی صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی خود را در بسیاری از استان های این کشور اجرا کرده است. چین در راستای تبدیل شدن به یک ابرقدرت مالی در سطح بین المللی در نظر دارد سلطه دلار در بازارهای تجارت جهانی را از طریق استحکام ارز دیجیتال بانک مرکزی خود از بین ببرد. فیلیپین و ژاپن نیز طرح های پژوهشی بسیاری را برای صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی خود پیش بینی کرده اند.