سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تکنولوژی بلاک چین می تواند نرخ اشتغال زایی را در سراسر جهان افزا

مجمع جهانی اقتصاد در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است تکنولوژی بلاک چین می تواند نرخ اشتغال زایی را در سراسر جهان افزایش دهد.

این گزارش جامع با اشاره به تکنولوژی های برآمده از انقلاب صنعتی چهارم به صورت مفصل به نقش تکنولوژی بلاک چین در ایجاد ارزش افزوده در آینده پرداخته است.

مجمع جهانی اقتصاد در این گزارش با بررسی شواهد و مدارک بدست آمده از نهادهای تجاری سراسر جهان عنوان می کند تا سال 2030 میلادی، تکنولوژی بلاک چین با اصلاح سیستم صرف مواد غذایی و ارتقا و بهبود سیستم های چرخه تامین و توزیع کالاها، می تواند بیش از 365 میلیارد دلار در هزینه های جاری صرفه جویی کند.

 

این گزارش همچنین عنوان می کند نهادینه سازی تکنولوژی بلاک چین در صنایع جهانی می تواند تا سال 2030 میلادی بیش از 395 میلیون شغل در سراسر جهان ایجاد کند و نرخ اشتغال زایی بالاتر ببرد.

برآورد می شود تا سال 2030، تکنولوژی بلاک چین بیش از 10 تریلیون دلار به ساختار اقتصاد جهانی کمک کند.

اینگر اندرسون، مدیر ارشد اجرایی برنامه محیط زیست سازمان ملل در مصاحبه اخیر خود به نهادینه سازی تکنولوژی بلاک چین در پروژه های مرتبط با حفظ محیط زیست اشاره کرد و گفت:

"تا سال 2030 به دلیل تغییرات اقلیمی نظیر افزایش آلودگی های زیست محیطی، گونه های جانوری بسیاری در سراسر جهان در معرض انقراض قرار می گیرند. بر همین اساس، تکنولوژی ها و نوآوری های جدید نظیر بلاک چین، می توانند زمینه را برای حفظ محیط زیست فراهم کنند."

بلاک چین و چرخه تامین و توزیع غذا

تکنولوژی بلاک چین می تواند با کاهش هدر رفت مواد غذایی در چرخه تامین و توزیع مواد خوراکی، 365 میلیارد دلار به اقتصاد جهانی کمک کند.

برنامه های آزمایشی در کشورهایی نظیر غنا، هند و رواندا نشان می دهد استفاده از شبکه های بلاک چین برای ذخیره اطلاعات مزرعه داران و محصولات غذایی نه تنها متوسط درآمد کشاورزان را افزایش داده است، بلکه از هدر رفت مواد غذایی در طی فرایندهای کشت و برداشت محصول نیز جلوگیری کرده است.

اخیراً شرکت بزرگ بلاک چین IBM نیز با نهادینه سازی تکنولوژی بلاک چین در چرخه تامین و توزیع کالاها ثابت کرد این تکنولوژی نوظهور می تواند سیستم توزیع محصولات غذایی را به کلی متحول کند.

ارزش مالی چند ده میلیارد دلاری بلاک چین در صنایع انرژی و معادن

مجمع جهانی اقتصاد در ادامه توضیح می دهد که تکنولوژی بلاک چین می تواند تا سال 2030، ارزش مالی 30 میلیارد دلاری در صنایع انرژی و استخراج معادن ایجاد کند.

 

این گزارش عنوان می کند نهادینه سازی تکنولوژی بلاک چین در صنعت استخراج فلزات و سنگ های گرانبها نظیر  الماس، تنگستن، قلع و کبالت، می تواند ضمن منسوخ کردن فرایندهای سنتی احراز هویت، در هزینه های جاری نیز صرفه جویی های کلانی کند.

این گزارش در آخر به نقش تکنولوژی بلاک چین در حفظ محیط زیست می پردازد و عنوان می کند استفاده از نوآوری بلاک چین در صنعت انرژی و چرخه تامین محصولات استخراجی، می تواند ضمن ایجاد ارزش افزوده در بازارهای جهانی و کاهش هزینه های جاری، به حفظ ساختار طبیعی محیط زیست نیز کمک کند.

سازمان جهانی اقتصاد می گوید تکنولوژی بلاک چین می تواند بیش از 3.5 تریلیون دلار ارزش افزوده در سیستم های انرژی و استخراجی ایجاد کند.

شبکه کونوس

پلتفرم کونوس

با ظهور تکنولوژی های نوین نظیر بلاک چین، شبکه های غیر متمرکز به سرعت در صنایع مختلف نهادینه سازی شدند.

امروزه شاهد این هستیم که شبکه های خدمات مالی مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین توانسته اند بسیاری از روش های طاقت فرسای سنتی را از رده خارج کنند و تحولی شگرف در اصول نظری و عملی اقتصاد ایجاد کنند.

پلتفرم کونوس، در سال 2017 و در کشور سوئیس فعالیت خود را به عنوان شبکه غیر متمرکز خدمات مالی شروع کرد.

این پلتفرم توانسته است به پشتوانه برخورداری از تیم متخصص در امور حقوق جزای بین الملل، امنیت مالی سرمایه گذاران را تضمین کند.

پلتفرم کونوس در راستای حفظ امنیت دارایی سرمایه گذاران خود، از پیشرفته ترین تکنولوژی های امنیت سایبری روز دنیا استفاده می کند.

 صرافی کونوس دکس، درگاه رسمی پلتفرم کونوس برای انجام معاملات رمزارزها است. شما می توانید در هر ساعت شبانه روز و بدون محدودیت های جغرافیایی و حقوقی، در بستر صرافی کونوس دکس حتی با پول فیات (ریال، دلار، یورو و غیره) رمزارز خرید و فروش کنید.